تبلیغات

آرشیو

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 41
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 90
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 119
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
    آي پي امروز آي پي امروز : 24
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 21
    بازدید هفته بازدید هفته : 410
    بازدید ماه بازدید ماه : 209
    بازدید سال بازدید سال : 14,766
    بازدید کلی بازدید کلی : 35,613

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.119.107.96
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

همه چیز درباره کافی شاپ ها


1. پا:

ماده اولیه اصلی یک کافی شاپ خود قهوه است. قهوه معمولا از دو نوع دانه روبوستا و عربیکا تهیه می شود. هر چه دانه های عربیکا در قهوه شما بیشتر باشد، گرانتر خواهد بود و بالعکس. دلیل این تفاوت قیمت، طعم ملایم و نسبتا شیرین قهوه عربیکا و تقاضای زیاد و کشت سخت آن است.

بهترین و با کیفیت ترین دانه های قهوه، دانه های قهوه ای هستند که مدت زیادی است که بو داده نشده اند. بنابراین به طور طبیعی، هر چه قهوه شما تازه تر، برشته و دانه دار باشد، گران تر خواهد بود.

به غیر از این مقیاس، دسته دیگری از قیمت های مختلف قهوه وجود دارد و آن سطح قهوه برشته شده (روشن، متوسط، تیره) است که وقتی به تاریکی می رویم قیمت بیشتری دارد.

2. شیر و خامه;

کرم

لبنیات مانند شیر و خامه از اجزای ضروری کافی شاپ ها هستند که اغلب به صورت سرد استفاده می شوند. در ابتدا معمولاً روزانه یک لیتر خامه و 3 لیتر شیر می خورید.

3. شکلات:

شکلات

این یکی از خودکارهای ضروری در هر کافی شاپ است. شکلات با قهوه یا نوشیدنی شکلاتی خود

4. شکر:

متشکرم

این ماده اصلی مورد استفاده در کافه است. شکر را می توان به تنهایی با قهوه و در انواع نوشیدنی های سرد یا گرم استفاده کرد.

کاغذبازی!

همیشه اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار، اخذ مجوزهای لازم است. راه اندازی کافه نیز از این قاعده مستثنی نیست و بهتر است بدانید برای راه اندازی کافه به ۲ مجوز از اتحادیه آب میوه و بستنی و یک کافه و مجوز بهداشت نیاز دارید.

چه نوع معامله ای باید بگیرم؟

توجه داشته باشید که اگر مغازه شما کمتر از 50 متر است، مجاز به راه اندازی یک کافه با حداقل ارتفاع بیرونی 18 متر هستید. یکی دیگر از الزامات کافی شاپ بودن مغازه شما این است که در کنار آرایشگاه زنانه یا مدرسه دخترانه نباشد و مغازه شما در طبقه +1 یا -1 باشد. شاید در گذشته نه چندان دور وقتی کافه ها به میدان شهر می آمدند می خواستند در پستو و در خیابان های فرعی مغازه داشته باشند، اما اکنون این ویژگی چندان مهم نیست و مغازه شما بیشتر روبه رو است. . و در مکان های شلوغ خریداران بیشتری را جذب می کند.

چی بخرم؟

اکنون، در گذشته، مغازه‌هایی داشتیم که دو قاب برای جواز کسب و پروانه بهداشتی روی دیوار داشتند، اما معمولاً با این دو نمی‌توان قهوه از مردم سرو کرد. پس بیایید ببینیم برای تهیه یک منوی مینیمال کافه چه چیزی لازم است.

اسپرسو سازها;

این مهم ترین، اصلی ترین و گران ترین ابزار است، اگر در کافی شاپ نباشد دیگر به آن کافی شاپ نمی گویند.

میرا:

یکی دیگر از تجهیزاتی که معمولا در هر کافی شاپ یافت می شود آسیاب قهوه است که بسیار مهم است. شاید بگویید قهوه آسیاب شده قابل خرید است، اما بهتر است بدانید که قیمت قهوه آسیاب شده تفاوت چندانی با قهوه آسیاب نشده ندارد، در حالی که آسیاب قهوه باعث افزایش کیفیت محصول شما می شود. نگران نباش. دستگاه های آسیاب نسبت به دستگاه های اسپرسوساز قیمت کمتری دارند اما از نظر اولویت تجهیزات در دسته دوم قرار می گیرند. انواع مختلفی از آسیاب ها در بازار وجود دارد که قیمت آنها بسته به نوع (صنعتی، خانگی)، جنس برند و تیغه و ظرفیت آن متفاوت است.

مقیاس:

برای تهیه قهوه خوب با نسبت های خاص، داشتن ترازو در هر کافی شاپ حرفه ای بسیار مفید است.

میکسر:

برای سفارشات منوی سرد به مخلوط کن نیاز دارید. میکسرها دارای مدل های خانگی و صنعتی هستند که تفاوت اصلی آنها در ظرفیت ظرف است. معمولا از آنجایی که لیوان های نوشیدنی های سرد بزرگ هستند، بهتر است از مخلوط کن با ظرفی بزرگ استفاده کنید.

قطره چکان شیر.

یکی دیگر از وسایلی که معمولا برای تهیه نوشیدنی های سرد استفاده می شود، شیردان است. این دستگاه در 2 نوع دوبل (2 لیوان همزمان) و یک نفره در بازار موجود می باشد.

جام و چین:

برای ارائه یک محصول باکیفیت، جدا از کیفیت محصول، تزئینات محصول و شکل و شمایل ظرف آن کلید رضایت مشتری است. ممکن است کافی شاپ های زیادی در شهر وجود داشته باشند که یک اسپرسوی دوتایی خوب داشته باشند، اما برای یک شب بیرون رفتن با یک دوست، به جایی بروید که در قابلمه های مدرن اسپرسو سرو می کند. بنابراین این عدد مهمی است و جزئیات زیادی دارد. هر نوع نوشیدنی که در منو دارید فنجان، قاشق و ظرف مخصوص به خود را دارد. علاوه بر این، فنجان هر نوشیدنی گرم حداقل 5 اندازه مختلف دارد. همچنین بدانید که پخت (بشقاب زیر فنجان) نیز در تضمین کیفیت بالای محصول موثر است.

لطفا لیست خود را بیاورید

پس از تهیه وسایل و خرید مواد اولیه لازم، باید بدانید که چه چیزهایی را در منوی خود نگه دارید و آماده کنید. منوی کافی شاپ شامل اسپرسو، قهوه ترک، موکا و هات چاکلت است. اگر به عنوان یک الفبا به آن نگاه کنیم، بقیه محصولات کلماتی هستند که از آن الفبا ساخته شده اند. بنابراین باید الفبا را در منو داشته باشید.

پس از آن، تمام محصولات ساخته شده از این الفبا نیز باید در منو باشد. همچنین بسیاری از افراد دوست دارند صبحانه را در یک کافه صرف کنند و اگر کافه ای در این نزدیکی هست ترجیح می دهند برای صبحانه بروند.

در ابتدای کار می توانید یک منوی صبحانه ساده که املت یا نان و پنیر خودمان است تنظیم کنید و با ارائه ای شیک به دست مشتری برسانید. پیشنهاد ما به شما این است که حتما این کار را انجام دهید. چون سود خوبی داره.

شاید اگر آیتم های عالی در منوی خود ندارید، منوی شما از دید مشتری ناقص است، بنابراین حتما نوشیدنی های خنک مانند آب میوه بخورید تا درخواست ناپدید نشود.

قیمت محصولات موجود در منو طبق لیست قیمت سالانه انجمن باشد. نه قرآنی مفقود است و نه قرآنی! البته نگران نباشید. انجمن قیمت را به گونه ای تعیین کرده است که با همان قیمت مطلقاً سود حاصل شود.

طراحی منو نیز تاریخچه مفصلی دارد. از فرم گرفته تا محتوا، باید به خوبی طراحی شود. زیرا منو اولین چیزی است که مشتری در کافه شما می بیند.

زیبا، جادار و شیک

یکی از مهیج ترین و مهم ترین قسمت های راه اندازی کافی شاپ، طراحی داخلی کافی شاپ است. کافی شاپ ها با توجه به طراحی های منحصر به فرد و هنرمندانه ای که دارند، ترجیح می دهند مردم برای نوشیدنی گرم یا سرد به آنجا بروند.

طراحی داخلی کافه شامل نوع کف، دیوار و سقف و همچنین عناصر آن مانند لوستر و تزئینات می باشد. میز و صندلی جزو مبلمان کافه ها هستند و ربطی به فضای داخلی ندارند.

تقلب

در یخچال نگذارید:

برای نگهداری مواد اولیه در کافی شاپ حتما به یخچال نیاز دارید. اگر یخچال دارید، چه بهتر، اما اگر قصد خرید یخچال دارید، نخرید! با چک و سفته می توانید یخچال های رایگان از کارخانه های نوشابه سازی تهیه کنید. تنها شرط تحویل یخچال، خرید محصولات آن شرکت نوشابه است. بنابراین، برای شروع، می توانید هزینه خرید یخچال را از کل هزینه های خود کم کنید.

خرید دست دوم:

دستگاه هایی که با آنها برخورد کرده اید در بازار دست دوم نیز موجود هستند و از نظر عملکرد مطلوب هستند. بنابراین می توانید با جستجوی ساده در آگهی ها، یک دستگاه دست دوم را با قیمت پایین خریداری کنید تا هزینه های اولیه خود را کاهش دهید. بدانید که 90 درصد قهوه خوب به تجهیزات و مواد تشکیل دهنده و تنها 10 درصد به مهارت شما بستگی دارد. پس خرید تجهیزات را از دست ندهید!

همچنین پخش موسیقی:

موسیقی یکی از تم های جدانشدنی کافه است که با ورود به کافه جلب توجه می کند. بهتر است موسیقی کلاسیک با صدای کم و در پس زمینه پخش شود.

برنامه جانبی:

گاهی اوقات پخش برنامه های تلویزیونی محبوب مانند فوتبال می تواند به تبلیغات و جذب مشتری به کافه شما کمک کند. شما برای یک تلویزیون بزرگ پول زیادی پرداخت نمی کنید. یک دیوار سفید یا یک صفحه نقره ای و یک پروژکتور کار شما را حل می کند.

خرید بزرگ، خرید ارزان:

اگر می‌خواهید محصول نهایی ارزان‌تر باشد و سود بیشتری داشته باشید، می‌توانید مواد اولیه را ارزان‌تر تهیه کنید! در برخی از محصولات مانند اسموتی توت فرنگی می توانید شربت خارجی گران قیمت (طعم دار) و طعم دهنده ارزان ایرانی خریداری کنید، اما از آنجایی که شربت تنها ماده تشکیل دهنده محصول شما نیست و با مواد دیگر مخلوط می شود، شربت ارزان قیمت فاقد کیفیت است. محصول نهایی را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، می توانید با خرید لوازم جانبی ارزان، در هزینه های خود صرفه جویی زیادی کنید.

آب جوش:

اکثر محصولات کافی شاپ نیاز به آب جوش دارند. بهتر است به جای استفاده از وسایل برقی پرمصرف یک سماور گازی کوچک برای جوشاندن آب داشته باشید.

شما می توانید چیزهای خاصی را در انتخاب های خود قرار دهید. این سرویس 2 مزیت دارد؛ اولاً قیمت در لیست قیمت اتحادیه نیست و می توانید قیمت مناسبی را تعیین کنید و دوم اینکه در صورت قبولی مشتری، آن کالای خاص باعث افزایش مشتریان کافی شاپ شما می شود.

منبع مقاله:  https://payju.ir/content/لیست-کافی-شاپ-های-شیراز 


تاریخ ارسال پست: جمعه 09 تیر 1402 ساعت: 12:29

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش