تبلیغات

آرشیو

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 42
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 7
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 33
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
    آي پي امروز آي پي امروز : 3
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 16
    بازدید هفته بازدید هفته : 111
    بازدید ماه بازدید ماه : 509
    بازدید سال بازدید سال : 15,066
    بازدید کلی بازدید کلی : 35,913

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.128.199.162
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403

نحوه اتصال چاپگر به لپ تاپ بدون کابل

اتصال چاپگر به لپ تاپ، کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت

چاپگرها یکی از مهم ترین ابزارهایی هستند که به ما اجازه می دهند اسناد و فایل های مهم خود را از حالت مجازی دانلود و چاپ کنیم. برای استفاده از چاپگر ما باید بدانیم چگونه چاپگرها را به کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه وصل کنیم. یا تبلت خود را در این مقاله می آموزید که چگونه چاپگر خود را به دستگاه های مختلف متصل کنید. از شما می خواهیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نحوه اتصال چاپگر به دستگاه های مختلف

سازندگان چاپگر معمولاً روش های مختلف اتصال را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید چاپگر خود را با استفاده از این پورت ها به هر دستگاهی که می خواهید متصل کنید. برای این منظور می توانید از روش های اتصال چاپگر مانند کابل USB، کابل شبکه، اتصال چاپگر بی سیم و اتصال Wi-Fi Direct به چاپگر استفاده کنید که در ادامه این مقاله با آن ها آشنا خواهید شد.

پورت های مختلف برای اتصال چاپگر به کامپیوتر و تلفن همراه

چاپگر را به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کنید

در زیر اتصال چاپگر به لپ تاپ و کامپیوتر در نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز را بررسی می کنیم، سپس به سراغ کامپیوترهای اپل با سیستم عامل مک می رویم و نحوه اتصال چاپگر را به کامپیوتر می گوییم. این سیستم ها

چاپگر را با کابل USB به لپ تاپ و رایانه ویندوزی متصل کنید

هنگام اتصال چاپگر به لپ تاپ و رایانه، می توانید چاپگر را با استفاده از کابل USB به لپ تاپ یا رایانه متصل کنید و سپس مراحل زیر را انجام دهید. هدف از انجام این مراحل این است که رایانه یا لپ تاپ شما بتواند دستگاه چاپگر را تشخیص دهد و بتوانید دستور چاپ را از رایانه خود به چاپگر ارسال کنید.

چاپگر را از طریق کابل USB به لپ تاپ و رایانه ویندوز وصل کنید

1- ابتدا وارد کنترل پنل ویندوز شوید: فرقی نمی کند از ویندوز 10، ویندوز 11 یا ویندوز 7 و 8 استفاده می کنید، به هر حال بخشی در ویندوز به نام کنترل پنل وجود دارد که می توانید از منوی استارت به آن دسترسی پیدا کنید. او هست.

2- چاپگر را با کابل USB وصل کنید: جعبه چاپگر معمولا دارای کابلی است که با استفاده از آن می توان چاپگر را از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل کرد. در این مرحله باید چاپگر را با استفاده از کابل یا کابل مخصوص به کامپیوتر متصل کنید.

3- در قسمت Devices به قسمت Printers and Scanners بروید: سیستم های مختلف ویندوز نام های مختلفی برای این گزینه ها دارند و برای ادامه کار باید به قسمت Hardware در Control Panel نگاه کنید.

به یک چاپگر در کنترل پنل ویندوز متصل شوید

4- گزینه Add a device را انتخاب کنید: در ویندوز 10 به بعد باید ابتدا گزینه Printers and scanners را انتخاب کنید سپس روی Add a device کلیک کنید. با این حال، در سیستم‌های ویندوز پایین‌تر مانند ویندوز 8 و ویندوز 7، می‌توانید گزینه Add device را انتخاب کنید.

5- چاپگر را نصب کنید: در مرحله بعد سیستم دستگاه های متصل شده از طریق USB را بررسی کرده، چاپگر را پیدا کرده و به شما نشان می دهد. حال باید اطلاعات درخواستی را با توجه به مدل و نوع چاپگر خود به دقت وارد کنید تا دوربین را با موفقیت به لپ تاپ خود متصل کنید.

پس از این مرحله چاپگر شما به لپ تاپ متصل می شود. هنگامی که می خواهید چاپ کنید، کافی است کابل چاپگر را به لپ تاپ وصل کنید و نام چاپگر خود را در قسمت Print انتخاب کنید. با انجام این کارها، چاپگر به لپ تاپ شما متصل می شود و می توانید اسناد مورد نظر خود را چاپ کنید.

چاپگر را با یک کابل شبکه (LAN) به رایانه ویندوزی و لپ تاپ وصل کنید.

قبل از اینکه بتوانید چاپگر را با کابل شبکه به رایانه خود متصل کنید، ابتدا باید چاپگر را با کابل به مودم یا روتر خود وصل کنید. سپس کامپیوتر را به همان شبکه چاپگر متصل کنید. در مرحله بعد نرم افزار و درایورهای لازم برای چاپگر را روی لپ تاپ یا کامپیوتر نصب کنید.

چاپگر را با کابل شبکه به کامپیوتر وصل کنید

حالا از منوی ویندوز وارد تنظیمات و کنترل پنل شوید. در این بخش باید دستگاه ها و سپس پرینترها و اسکنرها را انتخاب کنید. با انجام این مراحل چاپگر بر روی لپ تاپ شما نصب می شود و به راحتی قادر خواهید بود با استفاده از کامپیوتر خود به چاپگر دستور دهید.

اتصال چاپگر به کامپیوتر و لپ تاپ به صورت بی سیم (بی سیم)

در این بخش، اتصال بی سیم چاپگر برای شما توضیح داده خواهد شد. به این ترتیب می توانید چاپگر را بدون استفاده از کابل یا سیم به لپ تاپ خود متصل کنید. برای فعال کردن ارتباط بی سیم، باید رایانه و چاپگر خود را به یک شبکه خصوصی مانند شبکه Wi-Fi خانگی متصل کنید.

اتصال چاپگر به کامپیوتر و لپ تاپ به صورت بی سیم (بی سیم)

برای این کار ابتدا باید لپ تاپ خود را به یک شبکه Wi-Fi متصل کنید، سپس شبکه های موجود را در صفحه چاپگر جستجو کنید و چاپگر را به همان شبکه لپ تاپ خود متصل کنید.

این به شما امکان می دهد چاپگر و لپ تاپ را به یک شبکه متصل کنید. سپس با توجه به قسمت قبلی که نحوه اتصال پرینتر با کابل را به شما آموزش دادیم، باید وارد تنظیمات شده و چاپگر را به عنوان یک دستگاه جدید به کامپیوتر خود اضافه کنید و تنظیمات مناسب را انجام دهید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

اتصال چاپگر به لپ تاپ و رایانه ویندوزی از طریق Wi-Fi Direct

برخی از چاپگرهای جدید دارای Wi-Fi داخلی هستند و یکی از ساده ترین راه ها برای اتصال چاپگر به لپ تاپ یا رایانه استفاده از Wi-Fi Direct است. با Wi-Fi Direct، می توانید چاپگر را بدون اینترنت یا شبکه محلی به رایانه یا لپ تاپ متصل کنید. برخی از چاپگرها این ویژگی را دارند و شما می توانید از این قابلیت استفاده کنید. اگر می خواهید از Wi-Fi Direct برای اتصال چاپگر به لپ تاپ ویندوزی استفاده کنید، این مراحل را دنبال کنید.

ابتدا وارد تنظیمات چاپگر شوید و در مرحله بعد گزینه Wi-Fi Direct را فعال کنید. در مرحله بعد وارد تنظیمات شده و گزینه Wi-Fi Direct password را انتخاب کنید تا رمز اتصال به چاپگر را پیدا کنید. برای اتصال چاپگر به کامپیوتر و لپ تاپ وارد قسمت Wi-Fi شوید و نام چاپگر خود را در این قسمت انتخاب کنید. سپس رمز عبور خود را برای اتصال به چاپگر وارد کنید.

برای اتصال به چاپگر، باید همان مراحلی را که برای اتصال به Wi-Fi در خانه انجام می دهید، دنبال کنید. در برخی از چاپگرها برای اینکه بتوانید اسناد و فایل ها را چاپ کنید، باید افزونه های جداگانه ای نصب کنید. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که فایل مورد نظر خود را باز کرده و روی گزینه چاپ کلیک کنید تا سند شما به سرعت چاپ شود.

چاپگر را به لپ تاپ و کامپیوترهای مک وصل کنید

اگر می خواهید چاپگر را به لپ تاپ و رایانه های اپل با سیستم عامل مک متصل کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که چاپگر شما درایورهای لازم برای آن سیستم عامل را دارد. اگر از چاپگرهای جدید استفاده می کنید، این ویژگی معمولاً به طور پیش فرض روی چاپگر است. اما اگر از چاپگرهای قدیمی استفاده می‌کنید، ممکن است برای اتصال نیاز به دانلود و نصب درایورهای مخصوص Mac داشته باشید.

پس از این مرحله، باید مراحل زیر را برای اتصال چاپگر به رایانه و لپ‌تاپ‌های مک خود دنبال کنید:

1- چاپگر و لپ تاپ یا کامپیوتر مک خود را به شبکه داخلی یا وای فای متصل کنید تا بتوانند از طریق اتصال شبکه به یکدیگر متصل شوند.

2- روی گزینه Apply یا لوگوی اپل کلیک کرده و گزینه System Preferences را انتخاب کنید.

3- در پنجره باز شده گزینه Printers & Scanners را انتخاب کنید.

چاپگر را به لپ تاپ و کامپیوترهای مک وصل کنید

4- از لیست نمایش داده شده، نام چاپگر مورد نظر را انتخاب کرده و به آن متصل شوید. اگر نام چاپگر شما در این لیست نیست، می توانید روی دکمه + کلیک کنید و چاپگر خود را به صورت دستی به لیست اضافه کنید. برای این کار پس از انتخاب + باید گزینه IP را انتخاب کرده و آدرس IP چاپگر متصل به شبکه را وارد کنید. سپس نام چاپگر و درایور آن را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله پنجره ای ظاهر می شود که امکانات اضافی مانند چاپ دو طرفه خودکار را در اختیار شما قرار می دهد و در صورت نیاز می توانید آنها را انتخاب و استفاده کنید.

5- پس از انجام مراحل قبلی، اکنون چاپگر شما به لپ تاپ یا کامپیوتر مک شما متصل است و می توانید چاپ کنید. اگر مشکل اتصال وجود دارد، مراحل مشابه را تکرار کنید یا بررسی کنید که چاپگر شما با سیستم عامل مک سازگار است.

چاپگر خود را به تبلت و تلفن همراه خود وصل کنید

گاهی اوقات می خواهیم چاپگر را به تبلت یا موبایل خود وصل کنیم تا فایل ها یا تصاویر را چاپ کنیم و از آن استفاده کنیم. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که در قسمت بعدی با آنها آشنا خواهید شد.

چاپگر به تلفن و تبلت اندرویدی شما متصل می شود

ابتدا، بیایید اتصال چاپگر با تلفن های اندرویدی را بررسی کنیم. زیرا بسیاری از افراد صاحب گوشی های اندرویدی هستند و از آنها استفاده می کنند. برنامه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای اتصال چاپگر خود به گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

اتصال چاپگر به تلفن و تبلت اندرویدی خود

به عنوان مثال اپلیکیشن HP Smart یکی از اپلیکیشن های چاپگرهای لیزری اچ پی است و به شما این امکان را می دهد که بدون هیچ دردسری چاپگر را به صورت بی سیم به تلفن همراه خود متصل کنید.

همچنین یک برنامه Google Cloud Print وجود دارد که می توانید از آن برای اتصال تلفن همراه خود به چاپگر به راحتی و بدون مشکل استفاده کنید. برای اتصال به این برنامه ها، کافی است گوشی و چاپگر خود را به یک شبکه خاص متصل کنید تا بتوانید چاپ های چاپی را سفارش دهید. اگر چاپگر شما Wi-Fi Direct دارد، از طریق تلفن همراه خود به شبکه چاپگر خود متصل شوید.

حال باید با استفاده از این اپلیکیشن ها نام و مدل چاپگر خود را پیدا کرده و چاپگر را نصب کنید تا از این پس بتوانید فایل های خود را بدون کار خاصی چاپ کنید.

البته باید توجه داشته باشید که برخی از مدل های چاپگر حتی نیاز به نرم افزار خاصی ندارند و می توانید با کلیک بر روی فایل های پرینت گوشی موبایل، چاپگر را به شبکه خود متصل کرده و نام چاپگر را انتخاب کنید تا فایل مورد نظر چاپ شود. . آهسته. تدریجی

معمولاً چاپگرهای اچ پی در برخی مدل ها گزینه ای دارند که کار را برای شما بسیار آسان می کند و بدون نیاز به برنامه یا شرایط خاصی به شما کمک می کند تا ارتباط برقرار کنید.

چاپگر را به آیفون و تبلت خود وصل کنید:

سیستم عامل آیفون ها iOS نام دارد که با سیستم عامل گوشی های اندرویدی متفاوت است. بنابراین باید چاپگر را به روش دیگری به گوشی های آیفون متصل کنید تا بتوانید پرینت بگیرید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- دستگاه ها را به شبکه متصل کنید: ابتدا آیفون و چاپگر خود را به یک شبکه خاص متصل کنید. روش دیگر اتصال به شبکه داخلی چاپگر با استفاده از آیفون است.

۲- دکمه اشتراک گذاری را در فایل مورد نظر بیابید: در آیفون خود سندی را که می خواهید پرینت کنید باز کنید، روی گزینه Share کلیک کنید و سپس گزینه Print را انتخاب کنید.

3- جستجو برای چاپگرها: در قسمت چاپ شما باید چاپگر خود را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید. این معمولا یک نام و مدل دارد.

4- تنظیمات: در این مرحله فایل را پیش نمایش کنید و تنظیماتی مانند اندازه صفحه، نحوه نمایش فایل روی کاغذ، تعداد کپی و ... را آماده چاپ کنید.

5- گزینه print را بزنید: پس از انجام تنظیمات لازم، روی دکمه چاپ کلیک کنید تا فایل شما کپی شود. خیلی آسان!

در این قسمت در مورد اتصال پرینترها به تلفن همراه صحبت کردیم و این کار را برای گوشی های اندروید و آیفون به اختصار توضیح دادیم تا بتوانید بدون مشکل این کار را انجام دهید. اکنون می توانید دستگاه خود را به انواع گوشی های اندروید و آیفون متصل کنید.

نتیجه

اکنون که این مقاله را خوانده‌اید، می‌توانید چاپگر خود را به هر رایانه Mac یا Windows متصل کنید یا به راحتی از فایل‌های تبلت اندروید یا آیفون خود چاپ کنید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید متشکریم و امیدواریم مطالب این مقاله برای شما جالب و مفید بوده باشد.

ادامه نوشته: وصل کردن پرینتر به کامپیوتر


تاریخ ارسال پست: دوشنبه 09 مرداد 1402 ساعت: 17:33

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش